Monday, March 8, 2021

Selamat Berjumpa Kembali

Genap tiga tahun saya tidak menulis disini. Ada beberapa sebab yang menghalang saya menulis. Yang paling utama iala ketiadaan masa lapang keran sibuk dengan urusan kehidupan. Disamping itu tidak mudah untuk menulis kerana saya memang tidak berbakat menulis.

Biasanya idea menulis datang bila ada sesuatu isu dikalangan masyarakat. Bagaimanapun saya bukan lah seorang aktivis yang sentiasa proaktif. Saya seorang penyegan. Kalau ada orang yang mempunyai keperluan meminta bantuan barulah saya mula berfikir, bertindak mengikut kemampuan saya.

Cukup sekadar ini hari ini. Ada seorang senior mencadangkan saya menulis diwall hari2 ;mungkin dengan cara itu saya bolih menyumbang kepada masyarakat,katanya.Mungkin juga bolih menjadi sumber pendapatan sampingan. Saya tergugah untuk menulis hari ini.

Sekian dulu.

No comments: